עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

21.10.05

שפת הבית

האירוויזיון חוגג חמישים שנה בתחרות חגיגית שתשודר מחר בטלוויזיה. בהזדמנות זו חייבים להזכיר את השיר אבניבי (יזהר כהן), אחד השירים היותר חביבים שייצגו אותנו.

השיר מבוסס כמובן על שפת הבית. זו שפת סתרים ילדותית, המבוססת על הוספת ב' אחרי כל הברה, המנוקדת בהתאם להברה. כך למשל, אֲנִי הופך להיות אֲבֲּ-נִי-בִּי. א-ב-ני-בי או-בו-ה-בב או-בו-ת-בך, זה בעצם "אני אוהב אותך". ואכן, השיר מספר, כשהיינו ילדים אהבנו בסודי סודות...

ואם מזכירים את שפת הבית, צריך להזכיר את שפת הקוֹ. בשפה זו, מוסיפים את ההבהרה הקבועה קוֹ, לפני כל הברה במילה. אני הופך בשפת הקו להיות קוֹ-א-קוֹ-ני.

אני די חלש בזה. אמא שלי יכולה לדבר שוטף בכל אחת מהשפות הללו, ובשתיהן בבת אחת כשהיא רוצה...

3 תגובות

Anonymous אנונימי כתב

בנוסף יש את שפת ה פ'
אני לא יכול להסביר למה (אולי כי פ (לא דגושה) נמשך יותר מב' ) כאשר מוסיפים פ אחרי כל הברה זה הופך ללחישה אחת ארוכה ומישהו מהצד אפילו לא יכול לאתר אותיות

9:38 אחה״צ  
Blogger אהוד כתב

את זה עוד לא יצא לי לשמוע...

1:13 אחה״צ  
Blogger ברש כתב

אני רוצה להגיד אביני שובונבאבת אובותבך ג

9:35 אחה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home