עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

24.1.08

לימודי ערבית

מסתבר שמשרד החינוך החליט להוריד את לימודי הערבית מתכנית הליבה המחייבת את חטיבות הביניים. נדמה לי שהקשר הלשוני בין העברית לעברית הוא סיבה מספקת לשקול מחדש את ההחלטה הזו. אני סבור שהוראת יותר שפות היא רעיון טוב בחברה רב לשונית כמו החברה בישראל.
אגב, ממה שאני ראיתי לימודי הערבית בחטיבות הביניים אינם אפקטיביים במיוחד, וייתכן שמוטב היה להתחיל הוראת שפות בגילאים נמוכים יותר דווקא.

אני מפנה את תשומת ליבכם לעצומה הקוראת למשרד החינוך לשנות החלטתו, שייתכן שמי מכם יהיה מעוניין לחתום עליה. נכון לשעת כתיבת הודעה זו נאספו 2677 חתימות.

8 תגובות

Anonymous אנונימי כתב

שלום, גיליתי בלוג זה רק לאחרונה ורציתי לומר תודה, אני מאד נהנה, ולומד הרבה.
כל כך נהנה, שהתחלתי מעין בארכיב וגיליתי שמעצבנת אותך הטעות של הטית 'בר' לנקבה ולרבים בסמיכות (ברי מצווה במקום בני מצווה).
בברית החדשה,בדרשה על ההר, בשורת מתי ה', 7-9 כתוב: "אשרי הרחמנים, כי הם ירוחמו.אשרי ברי לבב, כי הם יראו את אלוהים.אשרי עושי שלום, כי בני אלוהים יקראו".
ברי לבב?
האם יש טעות בתרגום?

7:33 אחה״צ  
Blogger אהוד כתב

זו מילה אחרת. "ברי לבב" מהתואר "בר" במשמעות זך, נקי וטהור, ולא הקידומת "בר" במשמעות בן (שצורות הרבים והסמיכות שלה הן לפי "בן").

השווה לשיר השירים ו י: "מי זאת הנשקפה כמו שחר, יפה כלבנה, ברה כחמה, איומה כנדגלות".

8:35 אחה״צ  
Anonymous אנונימי כתב

קודם כל, לדעתי חובה ללמוד ערבית עוד מהיסודי עד לתיכון, בהיקף של חמש יחידות לימוד, שכן זוהי השפה הרשמית השנייה במדינה.
יש לי שאלה מאוד חשובה (ומאוד מעצבנת)- אם מסופקני זה לזכר ומסופקתני זה לנקבה, זה תקף גם לכמדומני וכמדומתני? בדקתי בכל מיני מקומות והדיעות חלוקות.

2:56 אחה״צ  
Blogger אהוד כתב

אשמח לשמוע היכן ראית דעות חלוקות. לא הקדשתי מחשבה רבה לנושא, אך נדמה לי שהמילה "מסופקני" היא הנכונה, וצורת הנקבה אינה תקנית כלל ועיקר.

2:02 לפנה״צ  
Blogger Amir כתב

"לא הצבעתם בשבילי

כי פחדתם שאני אלמד אתכם ערבית מכיתה ג',

שאני אכריח לעמוד אותכם כל בוקר לפני הראי

ולהגיד - 'מי אני? מה אני?'"

- מאיר אריאל, 1997.

אין לי הקלטה של "מסע הבחירות" המקורי של אריאל מ-1987; נדמה לי ששם הוא אומר "לא תצביעו בשבילי כי אני אלמד אותכם ערבית מכיתה א'", אבל אולי אני לא זוכר טוב.

אם זה היה תלוי בי, בכל בתי הספר בארץ היו לומדים ערבית מכיתה א', מהסיבה הפשוטה שאנחנו גרים במזרח התיכון.

9:52 לפנה״צ  
Anonymous לימוד ערבית כתב

אין ספק שב"שכונה" שבה אנו גרים לימוד ערבית הוא יותר מאשר ידע כללי. זה תרום לביטחון המדינה, מסייע ליחסי שכנות טובים ובמקרים מסויימים גם יכול להציל חיים

11:03 לפנה״צ  
Anonymous Lingolearn כתב

הכי קל ופשוט ללמוד ערבית באינטרנט

פוסט מאוד מעניין!

5:19 לפנה״צ  
Anonymous Lingolearn כתב

הכי קל ופשוט ללמוד ערבית באינטרנט

פוסט מאוד מעניין!

5:20 לפנה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home