פנקס סגור
YNET הקדיש עמוד יפה לזכרו של פולי מהגשש (ישראל פוליאקוב) שהלך לעולמו בגיל 66.
לא ניתן להגזים במרכזיותם של הגששים בתרבות העברית, ובשפה שצמחה כאן. כמי שעוסקים בשפה אנו מתמקדים באופן טבעי בכותבים, אולם כל המכיר את מערוכני הגשש יודע עד כמה השפה הגששית קרמה עור וגידים בזכות הבימוי (בראש ובראשונה של שייקה אופיר) וההגשה. כל מערכון של הגשש יצר עגה-אינסטנט בזכות המשחק המתון אך המדויק.
ראיתי שיש המתקוממים בטוקבקים על אזכור היתר של גבעת חלפון בהשוואה למערכונים, אבל אני ממליץ בכל זאת לצפות שוב בסרט, לזכרו של פולי, ולהתענג על המשחק שלו שם בתפקיד סרג'יו. הסרט מלא כרימון במכמני עברית, ולא ניתן שלא להתאהב בשפה העברית-רומנית שרוקח סרג'יו.
לא ניתן להגזים במרכזיותם של הגששים בתרבות העברית, ובשפה שצמחה כאן. כמי שעוסקים בשפה אנו מתמקדים באופן טבעי בכותבים, אולם כל המכיר את מערוכני הגשש יודע עד כמה השפה הגששית קרמה עור וגידים בזכות הבימוי (בראש ובראשונה של שייקה אופיר) וההגשה. כל מערכון של הגשש יצר עגה-אינסטנט בזכות המשחק המתון אך המדויק.
ראיתי שיש המתקוממים בטוקבקים על אזכור היתר של גבעת חלפון בהשוואה למערכונים, אבל אני ממליץ בכל זאת לצפות שוב בסרט, לזכרו של פולי, ולהתענג על המשחק שלו שם בתפקיד סרג'יו. הסרט מלא כרימון במכמני עברית, ולא ניתן שלא להתאהב בשפה העברית-רומנית שרוקח סרג'יו.
2 תגובות
לענין השפה הגששית.
רבות נכתב על הנושא כולל במחקרים אקדמיים.
מתעלמים מהעובדה שהשפה הגששית קיבעה כאן גם רובד כל כך נמוך ונחות של שפה שנזקיו עצומים.
בהתחלה זה היה מצוין - יש קהל שמתמוגג על הגשש והוא גם יודע היטב "להבחין בין טוב ורע" בענין השפה. אבל בהמשך גדל דור שפשוט לא יודע "טוב" אלא רק "רע" בהקשר הזה.
האם עלה בדעתך שאת הביטוי "לא ניתן להגזים ב..." אפשר להבין כדבר וכהיפוכו?
רק לאחרונה הוסבה תשומת לבי לעניין.
הוסף רשומת תגובה
<< Home