עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

16.6.07

פתיל פתוח

ראשית התנצלות: הגיעו אלי לאחרונה לא מעט שאלות במייל שטרם הצלחתי למצוא זמן לעיין בהן, לא כל שכן לענות לשולחים. רמת השאלות המגיעות היא כזו שאני צריך לחקור לא מעט בטרם אני עונה, אך לצערי המחקר הזה כפוף לאילוצים אחרים שיש לי. אני אשתדל להגיע לכל הפניות בהקדם, אך בינתיים...

הגיע הזמן לפתיל פתוח.

אתם מוזמנים להשתמש באזור התגובות כדי לשאול שאלות, ולהפנות את תשומת ליבנו לכל מה שראוי לדיון.

נסיון העבר מראה שבין קוראי הבלוג יש אנשים היודעים הרבה יותר ממני, כך שיש אפילו סיכוי שתקבלו תשובה טובה לשאלות שלכם!

2 תגובות

Blogger ‎אמירAmir ילוןYalon‏ כתב

שלום!

אני תוהה לגבי הגיית המלה "מידע", האם יש להתייחס ליו"ד כאל חלק מצירי מלא, שאין להגותה כעיצור, או להגותה בכל זאת, כחלק משורש המלה.

תודה מראש לעונים!

9:26 לפנה״צ  
Anonymous אנונימי כתב

שלום.
אני זוכר שקראתי לפני שנים שהמלה "תחמון", הקרובה לקומבינה המודרנית, מקורה באחד ממלמדי המתמטיקה הראשונים - טוכמן.
שמו המלא לא ידוע לי, וגם גילגולה של המלה אינו מלא בזכרוני.
אשמח אם מישהו יוכל להשלים עבורי את הפרטים.

4:53 אחה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home