עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

15.9.08

סקר 2

2 תגובות

Anonymous אנונימי כתב

קשה לענות, כי זה תלוי מה זה "דובר שפה".
אני יודע בערך 200 מילים בגרמנית. נחשב?

אני יכולה לקרוא עיתון בספרדית בצורה סבירה, ופעם כשלא היתה שום ברירה ניהלתי שיחת טלפון עם שוטרת בקוסטה בראווה שבה היא דיברה ספרדית (אני עניתי באנגלית). נחשב?

עשיתי בגרות 5 יחידות בצרפתית ובזמנו קראתי רומנים וניהלתי שיחות. עברו כמה שנים ועכשיו כשתיירת צרפתיה ניגשה אלי ברחוב לשאול שאלה, לקח לי לא מעט זמן להרכיב פסוקית פשוטה בתור תשובה. נחשב?

אנגלית... טוב, אני כותבת וקוראת ברמה אקדמית, מדברת, מבינה, אבל עדיין מעדיפה לצפות בסדרות או סרטים עם כתוביות (אפילו כתוביות באנגלית), מתקשה לפענח מילים של שירים... נחשב?

ועכשיו, עברית. טוב, אני בסדר עם עברית, אתם יודעים. אבל יש טקסטים היסטוריים שיהיה לי קשה לפענח, אני לא יודעת לכתוב בכתיב המומלץ על ידי האקדמיה ולא יודעת לנקד...

בקיצור, מה לדעתכם זה "לדעת שפה"?

9:37 לפנה״צ  
Blogger אהוד כתב

nשעשע.

בכוונה החלטתי להשאיר את ההחלטה על מידת השליטה הנחשבת למשיבים על הסקר.

בעתיד אולי נברר יותר לעומק על מידת השליטה בעברית...

10:01 לפנה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home