עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

14.6.04

עוד לשבוע הספר

בשעה טובה מצאנו אמש את הזמן ללכת לשבוע הספר. למרות היותי חסיד מושבע של כל דבר (כמעט) הקשור לספרים, אני ממליץ בחום לחובבי ספרים לוותר על שבוע הספר, לפחות בירושלים. צפוף, רועש, לא ניתן לראות את הספרים - כל הבעיות שהיו קיימות כל השנים. אלא שהשנה המצב עוד יותר נורא מבדרך כלל. "יריד האוכל" הוא חוויה שאני מאחל לשונאי.

ניסיתי למצוא עבורכם ספרי ילדים נוספים, אבל אני נאלץ להמליץ על הספרים הישנים - הם עדיין ספרי הילדים הנפלאים ביותר שיצאו בעברית. הנה שלושה שראיתי אמש על מדפי שבוע ספר.

- המפוזר מכפר אז"ר (לאה גולדברג). קצר, חמוד ומחורז.

-עוץ-לי גוץ-לי (שלונסקי; אייר אריה נבון). עיבוד לאגדת האחים גרים, כפי שרק שלונסקי יכול ("קהל נכבד, ברגע זה / מתחיל סיפור המחזה")

- המלך פרדיננד פדהצור בקיצור (אפרים סידון). אם אתם רוצים משהו קצת יותר חדש, אז אין כמו הסיפור הקצת יותר-מדי דידקטי הזה, העוסק במלך המטיל גזרות קשות יותר ויותר על עמו - עד שהם מחליטים שדי. סופו של המלך למצוא את עצמו על אי עם "שלושה עצי קוקוס, טווס וקופים". ולא, אני לא מזכיר את הספר כרמז פוליטי מתוחכם...